יחד עם הליב"ה – בוטל איסור האפליה • מרגי מאיים

    אני מתכונן לא להוציא את החוק הזה תחת ידי בלי תיקון סעיף מפורש של האפליה. לא יעזור כלום.
    ישראל פריי No Comments on יחד עם הליב"ה – בוטל איסור האפליה • מרגי מאיים

    את חגיגות הנציגים החרדיים על מחיקת הישגו האחרון של לפיד, השביתה כתבת חדשות 2 שחשפה כי באורח פלא, גם הסעיף המטיל סנקציות על מוסדות המפלים ספרדים, בוטל • מרגי מאיים בשידור: אם זה לא מתוקן – זה לא עובר • האזינו לסיקור

    יו"ר ועדת החינוך, ח"כ יעקב מרגי צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
    אני מתכונן לא להוציא את החוק הזה תחת ידי בלי תיקון סעיף מפורש של האפליה. לא יעזור כלום.
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הנציגות החרדית חגגה אתמול את מחיית הישגו האחרון של יאיר לפיד מעל פני האדמה. חוק הליב"ה, שיועד להתנות את התקצוב הממשלתי בלימודי מקצועות בסיסיים, – בוטל בממשלה.

    אלא שבין סעיפי החוק שבוטלו ניתן למצוא חלק שהח"כים מש"ס יתקשו להשלים עמו. אמש חשפה כתבת חדשות 2 דפנה ליאל כי יחד עם ביטול החוק, בוטלו הסנקציות נגד מוסדות שיפלו תלמידים או תלמידות ברישום, כלי שנועד להתמודד עם האפליה במוסדות החרדיים.

    ב'תכנית הבוקר' של 'קול חי', שוחח מוטי לביא עם דפנה ליאל שהביאה את הדיווח בהרחבה, ולאחר מכן עבר לישי כהן, כתב 'כיכר השבת' שהביא את תגובת סיעת ש"ס.

    יו"ר ועדת החינוך חה"כ יעקב מרגי עלה אף הוא לשידור, והכריז נחרצות כי אם הסעיף המעניש מוסדות מפלים לא יוחזר, הוא יעצור את ההצבעה בו בוועדה שבראשותו.

    "בחוק החינוך של מדינת ישראל סעיף 5 יש סעיף מפורש שאוסר אפליה. עכשיו, אין ספק שהוא סעיף גולמי שצריך לרדת אתו לרזולוציות שהתפתחו פה בחינוך החרדי. הצטערתי לשמוע אתמול שיחד הולכים לבטל גם את זה. אני חושב שאתמול צריך היה לשים סייג לזה, בהחלטת הממשלה", אמר מרגי.

    מרגי לא היסס לאיים: "זה יגיע לועדה. אני מתכונן לא להוציא את החוק הזה תחת ידי בלי תיקון סעיף מפורש של האפליה. לא יעזור כלום. אני לא מתמודד עם אף אחד, רק עם המצפון האישי שלי, ועם השליחות שלי. ואני אומר לך חד משמעית: זה יעלה היום בישיבת סיעה, אני לא אתן לזה, ואני אומר את זה בצורה הכי מפורשת, ותבחן אותי בזאת".

    כשנשאל האם הוא לא מסתבך עם צמרת מפלגתו, שעלולה לדרוש ממנו פשרה במסגרת היחסים עם מפלגת 'יהדות התורה', ענה מרגי בלהט: "אנחנו לא עובדים אצל אף אחד. אנחנו עובדים אצל הקב"ה עם היראת שמים שלנו, כל אחד לפי חוזקו ואמונתו, ואני אומר לך ומתחייב: לסוגיה הזאת של האפליה לא אתן את ידי – גם אם אקבל טלפון…".



    0 תגובות